موشن گرافیک

امروز موشن گرافیک به ابزاری مستقل و موثر تبدیل شده است. کاربردهای این سازه ی تصویری بنا به سفارشات، رو به گسترش است و به مرور بسیاری از ظرفیت های ناشناخته آن پا به پای رشد امکانات تکنولوژیک کشف و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منظور از موشن گرافیک سازه ای تصویری ست که از سویی با بهره گیری از بخشی از قواعد انیمیشن و نیز امکانات سینماتیک آن یعنی حرکت و صدا و از سوی دیگر با استفاده از فرم گرایی انتزاعی، تعادل و توازن در ترکیب بندی و تاثیرات رنگ ِهنر طراحی گرافیک تولید می شود و نتیجه این تلفیق ارسال پیام یا موضوعی است برای مخاطب آن.
با اين حال با توجه به گونه های متفاوت موشن گرافیک و به ویژه انیمیشن، گاهی اوقات این دو دارای مرز مشخصی و دقیقی نیستند. به نظر من پاسخ به این سوال نمی تواند کوتاه و کلی باشد اما به طور خلاصه تنها می شود به بارزترین تفاوت ها اشاره داشت:
اولين تفاوت در خاستگاه شان است. خاستگاه موشن گرافیک همیشه رسانه است. هر چند موشن گرافیک در دهه های گذشته به صورت اولیه تری وجود داشت و مثلا در سینما، فیلم های مستند آموزشی و در تلویزیون به شکل تیتراژ یا اینفوگرافی دیده می شد، اما در سال های اخیر به دلیل رشد بی سابقه امکانات فنی و تولید بالا و نیز تنوع رسانه های تلویزیون و اینترنت، رشد چشمگیری داشته که همین امر باعث تکامل و بهبود این رشته شده است. این در حالی ست که خاستگاه انیمیشن همیشه سینما بوده و هست.
دومين تفاوت در عرضه شان است. تقریبا تمام موشن گرافیک ها در تلویزیون، فضای اینترنت و بعضا بازی های رایانه ای ارايه می شوند. در حالی که از انواع انیمیشن به جز گونه ی تلویزیونی، باقی گونه ها در سالن های سینما و فستیوال ها به نمایش در می آیند.
سومين تفاوت در ساختارشان وجود دارد. ساختار محتوایی در موشن گرافیک مانند طراحی گرافیک، انتقال پیام یا موضوع کلی است. اما ساختار محتوایی در انیمیشن روایتی دراماتیک با سکانس های متوالی و مرتبط می باشد. ساختار بصری در موشن گرافیک به خلاصه گویی تلویزیونی روی می آورد و درست همین جاست که از خاصیت های انتزاعی فرم و طراحی استیلیزه گرافیک سود می برد. اما ساختار بصری در انیمیشن بنا به ساختار دراماتیک آن می تواند پیچیده و پر از جزيیات باشد. یکی از مهمترین دلایل خلاصه گی تصویر در رسانه ی تلویزیون ـ حتی در انیمیشن های تلویزیونی تفاوت ابعاد آن با پرده سینماست.
چهارمين تفاوت در مخاطب شان است. اغلب انیمیشن ها دارای مخاطب خاص هستند. موشن گرافیک اما به دلیل رسانه ای بودنش بیشتر برای مخاطب عام تولید و ارايه می شود .
موشن گرافیک ایران هم با این که نوپاست اما با شروع خوبی که داشته است در همین مسیر قرار دارد. گذشته از عوامل بازدارنده، تلاش های خوبی برای رشد و ارتقا آن صورت گرفته و این به دلیل شور و شعور فعالین آن است. رشد و گسترش موشن گرافیک ایران مسلما با همفکری عوامل و فعالین آن ممکن است و با توجه به پتانسیل خوبی که در این جمع وجود دارد باید شاهد رشد و شکوفایی بیشتری در آینده باشیم .

در صورتی که قصد تبلیغات در اینترنت، شبکه های اجتماعی و یا حتی درج تیزر در وبسایت خودتان را دارید این بهترین انتخاب شما خواهد بود. با سفارش ساخت یک تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک کوتاه ، جذاب کلاسیک و یا مهیج و اکشن ، محصولات و خدمات خود را در فضای مجازی معرفی نمایید. همچنین راه اندازی کمپین تبلیغاتی از این طریق بسیار مطلوب و نتیجه بخش خواهد بود. این رده جدید از تبلیغات با توجه به اینکه با هزینه ای کم مخاطبان بسیاری دارد، مورد توجه بسیاری از شرکت ها و تولیدکنندگان قرار گرفته است
پروژه موشن گرافیک معرفی وبسایت دیجی کالا

زمان : یک دقیقه و ۱۶ ثانیه

نوع پروژه : موشن گرافیک

لوگو یا نشانه نمادیست برای بیان کردن یک عبارت یا القا نمودن یک مفهوم، لوگو نشانه یا علامتی گرافیکی است که توسط سرمایه داران تجاری، موسسات و حتی اشخاص حقیقی، برای متمایز کردن خود از دیگران در دید عموم، استفاده می شود. لوگوها یا تماما گرافیکی هستند (سمبول یا آیکون) و یا از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده اند ( لوگوتایپ یا ورد مارک).

پروژه لوگو موشن

زمان : ۷ ثانیه

نوع پروژه : لوگو موشن

منظور از تیزرهای مناسبتی آن است که مناسبت های گوناگون در بدنه اصلی این کلیپ ها قرار گیرد و با عنصر خلاقیت همراه شود. بسیاری معتقد هستند که یک تیزر مناسبتی قوی ، سریع ترین راه برای انتقال پیام است حالا اگر آثار این کلیپ ها به نوعی با مناسبت هایی که برای مخاطبین اهمیت داشته و خاطره انگیز هستند پیوند بخورند، مسلما اثربخشی بیشتری خواهند داشت.

تیزر مناسبتی ایام فاطمیه

زمان : ۵۱ ثانیه

نوع پروژه : تیزر مناسبتی

ثبت سفارش

جهت ثبت سفارش میتوانید از طریق گزینه های رو به رو اقدام کنید.

قالب شرکتی وردپرس